reklama

Schizofrénia... Odsudzenie, či priepasť?

Goethe raz vyslovil: Dve duše prebývajú v mojej hrudi". V podstate celkom vystihol pocit človeka, ktorý je schizofrenik. A čo vlastne slovo schizofrénia znamená? Schizo+ phren ... 2 grécke slová,ktoré tak veľmi dokážu od základov zmeniť život (Schizo=štipeiť a phren=duch,myseľ alebo bránica). Jednoducho povedané- rozštiepenie duše.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Vo svojom zatiaľ krátkom 16-ročnom živote som spoznala 3 schizofrenikov. Neviem posúdiť, čije to málo a či viac,ale skúsenosti s nimi mi pomohli lepšie pochopiť tento duševný stav. Každý z nich je tak veľmi odlišný, jeden z nich je slávny (apoň na Slovensku), druhý sa snaží z toho dostať a žije normálne aj keď viem že s ťažkosťami, ale ten tretí sa rozhodol ukončiť svoj život. Keď som nevedela, že majú schizofréniu, nechápala som im. Boli tak veľmi odlišní od ľudí nepostihnutých schizofréniou, že až som ich pokladala za nenormálnych. No karta sa obrátila a ja som zistila, že aj títo ľudia majú veľa dobrých stránok, o ktorých som predtým nevedela, ale ani som sa nesnažila prísť na ne. Schizofrenici sú hypersenzitívni a uzatvárajú sa preto, aby sa chránili pred podráždením. Ale veľa ľudí má mylnú predstavu o nich, schizofrenici nemyslia ako deti a ani sa ako deti necítia. Ľudia chorí na schizofréniu často konzumujú drogy a alkohol, aby sa sami lepšie pociťovali a zabudli na svoje utrpenie.
Myslím si, že ja nepochopím čo prežíva schizofrenik. Niekde píšu, že chorí na schizofréniu sú akoby snívajúci v bdelom stave, ale ani k tomu sa neviem priblížiť...

Lenka Slezáková

Lenka Slezáková

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

17-ročná študentka gymnázia, ktorá má rada život a priateľov okolo seba :) Zoznam autorových rubrík:  Úvahy :)SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu